Monday, December 27, 2010

mom says..

"nabi ada cakap,kita jangan asyik berkawan dgn org kaya sbb nanti kita cepat lupa daratan and akn asyik selalu mengejar harta duniawi dr harta akhirat"

hmmm.. btol cakap mama. yg nie je aku rs mama berubah sejak dia blk dr Mekah. aku perasan dulu,mama selalu nk bersaing dgn kawan kawan dia. in terms of EVERYTHING! pangkat,rumah,kereta,harta,kejayaan anak-anak. tp skrg,seems like mama dh x kisah sume tuh.. seriously. :)
well,that's a good sign! 

it's true,kita x ptot sgt nk berkawan dgn org kaya nie. ssh lah nk cr org kaya yg humble n POLITE. sume berlagak tak hengat donia! mcm lah she's/he's the richest person in this world. pooooooooooodah! kalau kaya harta tp miskin budi bahasa,mmg TAK ahh aku nk buat kawan. sorry okey? u r so not into my group of friends ;) aku dh ckup happy dgn condition family aku skrg.. wpun kitorg x kaya,tp kitorg x miskin. hee. janji kitorg ckup makan ckup pakai. :)
and the most important thing is that,we all being together no matter what. mama selalu ckp dia suka tgk anak-anak dia. sbb anak-anak dia rpt with each other and dgn family sendri. ssh nk cr siblings yg mcm tuh skrg.. yg ada skrg,sumenya bwk haluan masing masing. dh x nak stick together. malu ke apa,i dunno. :)

so the point is,kita berkawan lah dgn sume taraf manusia. kaya ke miskin ke. tp yg penting attitude. kalau agak agak,ada je kawan yg lain mcm,hindarilah. nothing to regret. :) sbb kawan kawan yg "lain macam" nie lah yg akan jatuhkan kita satu hari nanti. trust me,ive been thru it before. ;)))

No comments:

Post a Comment